
INTENSITATEA SPRIJINULUI
- MAXIM 90 %;
VALOAREA SPRIJINULUI
- 20.000 și 30.000 euro pentru microîntreprindere;
- 20.000 și 50.000 euro pentru întreprindere mică;
- 20.000 și 100.000 euro pentru întreprindere mijlocie;
BENEFICIARI ELIGIBILI
- întreprinderi mici, mijlocii sau microîntreprinderi (IMM-uri);
- sunt înființate cel târziu la data de 31.12.2021;
- nu au avut activitatea întreruptă/suspendată în anul 2022;
- au înregistrat profit din exploatare în anul 2021;
- nu se află în stare de faliment, reorganizare judiciară, dizolvare, lichidare sau suspendare temporară a activității sau nu se află în situații similare în urma unei proceduri de aceeași natură prevăzute de legislația sau de reglementările naționale, etc.
ACTIVITĂȚI SPRIJINITE
- achiziții de hardware TIC;
- achiziții de echipamente pentru automatizări și robotică destinate fluxurilor tehnologice, integrate cu soluții digitale;
- dezvoltarea și/sau adaptarea aplicațiilor software/licențelor, inclusiv soluțiile de automatizare software de tip RPA, respectiv Robotic Process Automation;
- achiziții de tehnologii blockchain;
- achiziții de sisteme de inteligență artificială, machine learning, augmented reality, virtual reality;
- achiziționarea unui site de prezentare;
- achiziția de servicii de tip cloud și IoT;
- instruirea personalului care va utiliza echipamentele TIC;
- consultanță/analiză pentru identificarea soluțiilor tehnice de care au nevoie IMM-urile, etc.
CRTITERII DESI
la finalul implementării proiectului beneficiarul trebuia să atingă minim 6 dintre criteriile de intensitate digitală (DESI), respectiv să devină o întreprindere:
- în care mai mult de 50% dintre persoanele angajate folosesc computere cu acces la internet în scopuri de afaceri (cate un user diferit pentru fiecare angajat care utilizează computerul);
- care utilizează un pachet software ERP pentru a partaja informații între diferite zone funcționale comerciale;
- care deține viteză maximă de download contractată a celei mai rapide conexiuni de internet la linie fixă de cel puțin 30 Mb/s;
- în care vânzările on-line au reprezentat mai mult de 1% din cifra de afaceri totală și vânzările web către consumatori privați (B2C) mai mult de 10% din vânzările web (raportat la perioada de depunere a proiectului);
- utilizează IoT;
- utilizează cel puțin o rețea socială (întreprinderile care folosesc rețelele sunt considerate cele care au un profil de utilizator, un cont sau o licență de utilizator în funcție de cerințele și tipul de social media; întreprinderile care plătesc exclusiv pentru postarea de reclame (anunțuri banner) fie direct către proprietarul rețelei sociale (de exemplu, Facebook, Twitter etc.), fie indirect prin intermediul întreprinderilor care oferă servicii online pentru postarea automată a mesajelor publicitare pe rețelele sociale (de exemplu, SoKule etc.) sunt excluse pentru acest criteriu);
- utilizează CRM;
- cumpără servicii cloud computing sofisticate sau intermediare (este un model care permite oricând, convenabil și/sau la cerere acces prin rețea la un grup partajat de resurse de calcul configurabile – de ex. rețele, servere, stocare,aplicații și servicii – care pot fi rapid furnizate și lansate cu un efort minim de management sau cu o interacțiune minimă de la un furnizor de servicii. Există trei modele de servicii de servicii de cloud computing: Software ca serviciu (SaaS), Platformă ca serviciu (PaaS) și Infrastructură ca un serviciu (IaaS));
- utilizează tehnologia de AI;
- cumpără servicii de cloud computing utilizate pe internet;
- realizează vânzări prin comerț electronic de cel puțin 1% din total vânzări (în vânzările de bunuri sau servicii prin comerț electronic, comanda este plasată prin site-uri web, aplicații sau mesaje de tip EDI1 prin metode special concepute pentru a primi comenzi. Plata se poate face online sau offline. Comerțul electronic nu include comenzile scrise prin e-mail);
- utilizează două sau mai multe rețele sociale.