
PNDR 4.2
Procesarea si marketingul
produselor
Eligibilitate solicitant
- Beneficiarii eligibili: Întreprinderile, grupurile, organizațiile de producători și cooperativele.
Valoarea finantarii
- 800.000 €/ proiect pentru microîntreprinderi și întreprinderi mici;
- 1.200.000 €/ proiect pentru întreprinderi mijlocii;
- 1.500.000 €/ proiect pentru alte întreprinderi și forme asociative.
Intensitate finantare
Sprijinul nerambursabil este de max. 50% din totalul cheltuielilor eligibile și poate ajunge la 1,5 milioane €.
Activități și cheltuieli eligibile
- Construcția, modernizarea și dotarea unităților de procesare a plantelor proteaginoase*
- Achiziționarea, inclusiv în leasing, de utilaje, instalații, echipamente şi mijloace de transport specializate în scopul colectării materiei prime și/ sau comercializării produselor;
- Cheltuieli generate de extinderea și/ sau modernizarea rețelelor locale de colectare, recepție, depozitare, condiționare, sortare și capacități de ambalare comercializare;
- Cheltuieli generate de îmbunătățirea controlului intern al calității și conformarea cu noile standarde europene pentru procesarea și comercializarea produselor agro-alimentare;
- Cheltuieli aferente marketingului produselor (ex. etichetare, ambalare);
- Cheltuieli aferente comercializării produselor;
- Cheltuieli generate de investițiile în producerea de energie regenerabilă, eficiență energetică și alte investiții care contribuie la reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră (GES);
- Cheltuieli generate de investițiile în active necorporale;
- Construcţia, modernizarea și dotarea clădirilor unităților de procesare (inclusiv pentru componentele de colectare, condiționare, depozitare), pentru alte tipuri de produse decât plantele proteaginoase;
- Construcţia și dotarea clădirilor unităților de procesare, inclusiv pentru componentele de colectare, condiționare, depozitare, comercializare în cazul investițiilor de extindere și modernizare, care vizează distilarea vinului, dacă produsul obținut în urma distilării este un produs inclus în Anexa I la Tratatul privind Funcționarea Uniunii Europene;
- Cheltuieli generate de investițiile privind branşamente şi racorduri necesare proiectelor; sisteme de supraveghere video pentru activitatea propusă prin proiect; asigurarea respectării condițiilor de igienă, sanitar-veterinare și a fluxului tehnologic.
Condiții minime de accesare
• Investiția trebuie să respecte, la momentul depunerii, Planul Urbanistic Zonal (dacă acest aspect este menționat în
certificatul de urbanism);
• Viabilitatea economică a investiției trebuie să fie demonstrată în baza documentației tehnico-economice;
• Solicitantul trebuie să demonstreze capacitatea de asigurare a cofinanțării și să nu fie în dificultate;
• Solicitantul va demonstra, la momentul depunerii proiectului, că a demarat procedura de evaluare a impactului
preconizat asupra mediului;
• Sprijinul va fi limitat la investiții în procesarea produselor agricole din lista cuprinsă în Anexa I la TFUE, în scopul
obținerii de produse Anexa I;
• Investițiile în instalații al căror scop principal este producerea de energie electrică prin utilizarea biomasei
trebuie să respecte prevederile legislative în vigoare, prin demonstrarea utilizării unui procent minim de energie
termică de 10%;
• Investiția va respecta prevederile legale din domeniile sănătate publică, sanitar- veterinar și siguranță alimentară;
• Solicitantul va demonstra ca profitul mediu anual (ca medie a ultimilor trei ani fiscali) nu depășește de
patru ori valoarea sprijinului solicitat;
• În cazul proiectelor din aria de aplicabilitate a ITI Delta-Dunării, solicitantul va prezenta
avizul de conformitate cu obiectivele SIDD-DD.